Fietsstraten hebben zeker hun plaats binnen Zwevegem, maar moeten waar mogelijk kunnen
worden vervangen door eenrichtingsverkeer of door een zone 30. Straten die hier al zeker voor
in aanmerking komen zijn de Bekaertstraat, Otegemstraat en Harelbeekstraat.
In schoolomgevingen zijn fietsstraten wenselijk, maar moet de lengte ervan beperkt blijven. De lange fietsstraten zijn ergerlijk zowel voor de fietser als de automobilist. De Otegemstraat in centrum Zwevegem is zeker een fietsstraat die sterk moet ingekort worden.
Een verplichte stop voor gemotoriseerd verkeer.
Een sas voor de fietsers net voor het kruispunt.
Een snelheidslimiet voor de gemotoriseerde fietsers
Uniforme installatie met kleur, verlichting en elektronische verklikking van aankomende fietsers.
Dit zorgt ervoor dat er minder conflictsituaties zijn tussen verschillende weggebruikers.
Laat meer parkeergelegenheid toe.
Geeft de mogelijkheid tot aanleg van een aparte fietsstrook in plaats van een fietsstraat.
Biedt een vlotte doorgang voor verkeer.
Geeft meer ruimte voor commerciƫle activiteiten en/of groenzones
Het invoeren van kortparkeren in centra van de verschillende deelgemeentes & voor
handelszaken waar parkeerproblemen zijn.
Een ruime randparking per deelgemeente moet zeker kunnen. Met de nodige infrastructuur
voor opladen en om de veiligheid te garanderen.
Heb je zelf ideeƫn dan horen wij ze graag! Contacteer ons via onze website of facebookpagina!
2025 - Voor Zwevegem, Voor morgen, Voor NU!